Basic (پایه)گفتاری

10 روش برای اینکه مثل بلبل انگلیسی صحبت کنید

نکات برگزیده مطلب

  • کاربردی ترین Collocation های زبان انگلیسی
  • کجا از Have و کجا از Has استفاده کنیم؟
  • کشورها، ملیت ها و زبانها در انگلیسی
  • جملات و اصطلاحات روزمره زبان انگلیسی در رستوران
  • Fears and Phobias in English

برای همه ما پیش اومده در محل کار یا سر کلاس زبان به فردی برخورد کنیم که خیلی راحت انگلیسی صحبت میکرد و همه هم دوست داشتیم که در مکالمه خیلی روان و بدون تپق زدن منظورمون رو برسونیم . خوب اگر تا بحال موفق نشدید ، ما در این مقاله با ده نکته طلائی راز مکالمه ای صحیح و فوق العاده را بیان میکنیم ، همراه ما باشید و نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

علت نیاز خود را نسبت به زبان دوم بیابید

احتمالا خیلی بدیهی است ولی اگر دلیل خوبی برای یادگیری یک زبان نداشته باشید، احتمال اینکه بتوانید انگیزه‌ی خود را در طول زمان حفظ کنید زیاد نخواهد بود وزمان خود را به هدر داده اید. مثلا اینکه یک انگلیسی‌زبان را با زبان فرانسوی تحت تاثیر قرار دهید دلیل خوبی نیست، اما شناختن یک فرد فرانسوی با زبان خودش داستان دیگری است. در هر حال بدون توجه به دلیل‌تان، همین که تصمیم به یادگیری زبان دیگری گرفتید، به کار بردن این مسئله حیاتی است که:

«خب، اگر می‌خواهم این زبان را یاد بگیرم پس باید تا جایی که می‌توانم کارهایم را با این زبان، در فضای این زبان و برای یادگیری این زبان انجام دهم تا محیط مناسب برای یادگیری فراهم کنم.»

هنگام مطالعه در نقش زبان آموز نباشید

نگرش درست می تواند بین شکست و موفقیت تفاوت ایجاد کند. دیگر خود را به عنوان کسی که زبان انگلیسی یاد می گیرد نبینید و خود را کسی ببنید که انگلیسی صحبت می کند یا  می خواهد انگلیسی را خوب صحبت کند. این تغییر کوچکی است اما باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری احساس کنید و به شما کمک می کند تا مطالب و قواعدی را که می دانید به طور موثرتری ودر محیط های متفاوت پاسخ های مناسب رو ارائه دهید.

همچنین این به این معنی است که باید انگلیسی فکر کنید. اگر می خواهید کلمه “apple” را به زبان انگلیسی بگویید مثلا همین الان اول در مورد این کلمه به زبان مادری خودتان فکر می کنید و بعد سعی می کنید به کلمه درست در زبان انگلیسی فکر کنید و شما میتوانید با استفاده از تصاویر ان را به حافظه تان بسپارید و هیچوقت کلمه را در ذهنتان به فارسی ترجمه نکنید

یک همراه پیدا کنید – شروع به صحبت کردن کنید

سعی کنید از میان همکلاسی های خود و یا یکی از دوستان خود را انتخاب کنید و تلاش کنید مکالمه ها رو باهم عین کتاب تکرار و تمرین کنید و درگام بعدی مکالمه را به صورتی که شرایط شما را داشته باشد تغییر دهید و بایکدیگر تکرار کنید

وقتی هیچ‌کس را ندارید که با او صحبت کنید، می‌توانید با خودتان حرف بزنید.

شاید عجیب به نظر برسد ولی با خود حرف‌زدن به یک زبانِ خاص، روش بی‌نظیری برای تمرین است، البته در صورتی که قادر نباشید از آن زبان به طور مداوم استفاده کنید.

این روش می‌تواند کلمات و عبارت‌های جدید را در ذهن شما نگه دارد و برای دفعه‌ی بعد که با کسی صحبت می‌کنید، اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش دهد.

مزیت های این کار

  • بیان احساسات در مکالمه
  • بخاطر سپردن آسان
  • بالا بردن اعتماد به نفس

به خاطر داشته باشید که جواب در سوال وجود دارد

وقتی کسی سوالی به انگلیسی از شما می پرسد به دقت گوش دهید تا به خوبی پاسخ دهید. سوالات انگلیسی مثل آینه هستند در داخل خود سوال نهفته است.

Does he…..? Yes, he does.
Can she….? Yes, she can.
Is it….? Yes, it is.

اگر کسی از شما سوالی می پرسد و شما مطمئن نیستید که چطور پاسخ دهید در مورد کلمات استفاده شده در سوال فکر کنید. او بیشتر کلماتی را که برای پاسخ نیاز دارد قبلا گفته است. به جای اینکه فقط دستور زبان انگلیسی حفظ کنید به دنبال الگوهایی مثل این بگردید. راه های ساده زیادی برای یادآوری ساده تر کلمات درست وجود دارد. مکالمه روان نیاز به کمی زرنگی و انعطاف هم دارد که توقع هر سوال غیر منتظره داشته باشید و بتوانید جواب بدهید.

از افراد مختلف مطلب بیاموزید

مجبور نیستید فقط از کتابها و کلاس های زبان انگلیسی. انگلیسی را بیاموزید ؛ هر کسی که انگلیسی صحبت می کند می تواند به شما کمک کند  تصور کنید اگر کسی در زبان خودتان از شما تلفظ کلمه ای را بپرسد چه احساسی پیدا می کنید؟عصبانی می شوید؟ نه احتمالا از اینکه کمک کنید خوشحال می شوید بیشتر انگلیسی زبان ها هم خوشحال می شوند. اگر انگلیسی زبانی را می شناسید چه دوست باشد و چه همکار از این فرصت برای تمرین و یادگیری از دیگران استفاده کنید و انها را به خاطر بسپارید.

در این مورد پیشنهاد من به شما مشاوران برجستهمجموعه دایری لن است که همیشه و همه جا همراه شماست و ایرادات مکالمه شما رو در هر زمان برطرف میکنه

از اشتباه کردن نترسید

گاه قراردادن تمام آن قوانین و کلمات با هم در یک جمله ساده مشکل است. اجازه ندهید ترس از گفتن یک جمله اشتباه شما را از صحبت کردن باز دارد. حتی اگر فکر می کنید که دارید اشتباه می کنید به صحبت کردن ادامه دهید. بیشتر وقت ها افراد متوجه می شوند که می خواهید چه بگویید حتی اگر اشتباه کنید. بعلاوه هرچه بیشتر صحبت کنید ساده تر می شود و کلمات سریع تر به ذهنتان می رسد.

روشی که مجموعه دایری لن به شما پیشنهاد میکند این است که صدای خود را ضبط کنید سپس اقدام به گوش کردن کنید و سعی کنید مشکلات خود را یادداشت کنید و دوباره تکرار کنید.

عبارتها را یاد بگیرید و مطالعه کنید و درجمله استفاده کنید

روان صحبت کردن انگلیسی یعنی بتوانید افکار، احساسات و ایده هایتان را ابراز کنید. هدف شما این است که با جملات کامل صحبت کنید پس چرا انگلیسی را در جملات کامل یاد نگیرید؟ متوجه می شوید که انگلیسی در زندگی روزانه شما مفیدتر خواهد بود به شرط اینکه عبارات کامل را مطالعه کنید به جای اینکه فقط کلمه و فعل بخوانید. با تفکر در مورد عباراتی شروع کنید که معمولا در زبان مادری تان استفاده می کنید و بعد یادبگیرید آن ها را درجملات خود استفاده کنید و به زبان بیاوردید.

هدفمند کردن یادگیری خود

از همان اول مکالمه انگلیسی را هدف خود قرار دهید، احتمال اینکه در انواع کتاب‌های آموزشی مرتبط و نامرتبط غرق شوید کمتر خواهد بود. حرف ‌زدن با آدم‌ها باعث می‌شود فرآیند یادگیری شما با هدف اولیه‌ تان متناسب و مربوط باقی بماند.

شما دارید یک زبان را یاد می‌گیرید تا بتوانید از آن استفاده کنید، قرار نیست که برای خودتان صحبت کنید. هدف خلاقانه‌ی یادگیری یک زبان جدید این است که بتوانیم آن را در یک زمینه‌ی روزمره‌ی مفید و کلی استفاده کنیم که شامل صحبت با دیگران یا استفاده از آن در خارج از کشورتان می‌شود. لازم نیست حتما از کشور خود خارج شوید تا از آن استفاده کنید، بلکه می توانید در شهر خودتان نیز استفاده کنید.

با گوش دادن بیشتر یاد بگیرید

وقتی بیشتر دانشجویان به یک انگلیسی زبان گوش می دهند بر درک تمام کلمات تاکید دارند. این قطعا مهم است اما می توانید خیلی بیشتر از گوش دادن یادبگیرید. تنها برای درک معنی کلمات گوش ندهید بلکه به روشی که فرد کلمات را می گوید هم توجه کنید. توجه کنید کدام کلمات را در جمله به هم وصل می کند یا کی به جای you از ya استفاده می کنند. سعی کنید این جزئیات را دفعه بعدی که صجبت می کنید استفاده کنید تا انگلیسی شما طبیعی تر جلوه کند.

برای تقویت این مهارت میتوانید از فیلم های زبان اصلی بدون زیر نویس و همچنین کتاب های صوتی استفاده نمایید

زیاد به گرامر اهمیت ندید!

کلید طلایی یادگیری یک زبان جدید ایجاد تعادل بین مطالعه و تکرار و تمرین هست.

یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی با یادگیری گرامر انگلیسی خیلی فرق داره. حتی مردم کشورهای انگلیسی زبان هم تو حرف هاشون اشتباهات گرامری دارن. ولی روان صحبت می‌کنن. پس روان بودن به مکالمه برمی‌گرده نه به گرامر.

برای همین هست که بهتره بعضی وقت ها کتاب گرامر رو کنار گذاشت و مهارت های نوشتن و خوندن و شنیدن رو در زندگی واقعی به کار برد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن