Basic (پایه)فناوری

چگونه از طریق اخبار انگلیسی رو یاد بگیریم ؟

آموزش زبان انگلیسی با اخبار

شاید شما جزو افرادی باشید که ترجیح می دهند کانال های خبری را دنبال کنند تا از اخبار روز مطلع شوند، شاید هم بیشتر علاقه دارید سایت های خبری را چک کنید، یا شاید حتی در تلفن همراه خود اپلیکیشن های خبری داشته باشید. در هر صورت، هر چند ممکن است برای برخی افراد عجیب باشد، اخبار می تواند یکی از منابع خوب برای تقویت، پیشرفت و آموزش زبان انگلیسی باشد. با این مقاله همراه باشید.

اخبار چگونه می تواند باعث پیشرفت زبان انگلیسی شما شود؟

ما برای بررسی هر موضوعی و یادگیری آن، به منابع نیاز داریم، و اخبار می تواند منبعی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و زبان های دیگر باشد. نکته ای که وجود دارد این است که داستان های موجود در اخبار به شکل کلی کوتاه هستند – یا حداقل خیلی کوتاه تر از رمان های انگلیسی و کتابهای آموزش انگلیسی هستند! علاوه بر آن تنوعی که در اخبار وجود دارد در بسیاری از منابع دیگر نیست. مورد آخر این که اصطلاحات و کلماتی که در اخبار می بینید باعث می شود شما بهتر بتوانید راجع به اتفاقات روزمره به انگلیسی مکالمه کنید.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

برای یادگیری زبان انگلیسی به موارد زیر دقت کنید و آنها را انجام دهید:

  • تاپیک های مورد علاقه تان را دنبال کنید، اما خودتان را محدود نکنید

دلیل این موضوع مشخص است. ثابت شده که وجود و درگیری احساسات زمان یادگیری و به خاطرسپاری یک موضوع باعث می شود که آن را بهتر و طولانی مدت تر یاد بگیرید یا حفظ کنید. و زمانی که شما موضوع اخبار را دوست داشته باشید، کیفیت یادگیری شما افزایش پیدا می کند. البته حواستان باشد که خودتان را محدود نکنید، ولی مثلا اگر ورزش را به سیاست ترجیح می دهید، از هر ۳ وعده اخبار دیدن، ۲ وعده را به اخبار ورزشی اختصاص دهید و ۱ وعده را به انواع دیگر اخبار.

  • یادداشت برداری از کلمات جدید، بدون وسواس!

این که کلمات جدید و اصطلاحاتی که از اخبار مختلف به شکل روزانه یاد می گیرید را بنویسید بسیار خوب و مفید است، اما در عین حال باید در نظر داشته باشید که وسواس به خرج ندهید و تک تک کلمات را ننویسید، چرا که این موضوع می تواند تمرکز شما را بگیرید و کیفیت یادگیری تان را پایین بیاورد.

در نظر داشته باشید که یکی از چیزهایی که به شما در به یادآوری و استفاده از اطلاعات در حافظه تان کمک می کند، این است که اطلاعات دسته بندی داشته باشند، بنابراین یکی از کارهایی که می توانید بکنید گروه بندی کلمات است؛ به عنوان مثال: سیاست، ورزش، توریسم، حوادث، اخبار زرد سلبریتی ها و …

  • اخباری را انتخاب کنید که در جریانش هستید، اما نه همیشه!

یکی از کارهای لذت بخشی که می توانید انجام دهید این است که ابتدا به فارسی اخبار جدید را بخوانید یا بشنوید و بعد به سراغ همان خبر به زبان انگلیسی بروید. علاوه بر این که این کار یادگیری را راحت تر می کند، احتمالا تفاوت های جالبی نیز در محتوای خبری بیابید!

حواستان باشد که خودتان را به این کار عادت ندهید، وگرنه نمی توانید بار اول که خبری را به انگلیسی می شنوید یا می خوانید به راحتی متوجه شوید.

  • موقع خواندن اخبار، بلند بخوانید و موقع شنیدن، از تکنیک سایه (Shadowing) استفاده کنید

اول از همه در صورتی که نمی دانید تکنیک سایه چیست، می توانید مقاله تکنیک Shadowing را مطالعه کنید. انجام هر کدام از کارهایی که گفته شد، برای چند چیز مفید است: اول از همه اسپیکینگ انگلیسی شما، بعد تلفظ انگلیسی، و در نهایت به یاد سپاری واژگان جدید که از اخبار یاد گرفته اید. چرا که این کار به کدگذاری صوتی روی اطلاعات کلمات جدید توسط مغز و در نتیجه به یاد سپاری کمک بسیاری می کند. برای انجام shadowing بهتر است متن یا همان transcript اخبار را داشته باشید و با آن تمرین کنید. روش این کار را در معرفی منابع اخبار انگلیسی خواهید یافت.

  • سعی کنید داستان و جریان خبری را که در حال خواندن یا شنیدنش هستید، پیش بینی کنید

منظور از این حرف چیست؟ فرض کنید شما عنوان خبر را می خوانید یا می شنوید، همان موقع صبر کنید و ادامه ندهید. کمی به خودتان زمان بدهید تا فکر کنید و حدس بزنید که این خبر شامل چه اطلاعاتی خواهد بود. بعد می توانید با استفاده از کلماتی که در سرتیتر خبری هستند و با استفاده از اطلاعات خودتان در آن زمینه، حدستان را به زبان بیاورید و بنویسید. این کار به فعال کردن اسپکینگ و رایتینگ انگلیسی شما کمک می کند.

  • اخبار را خلاصه کنید

این کار به شما کمک می کند فهمتان را از اخباری که خوانده اید یا شنیده اید بسنجید. برای این کار اخبار خواندنی بهتر است. روش آن به این صورت است که شما اسکیمینگ انجام می دهید و نکات مهم خبر را مشخص می کنید – بهتر است برای این کار خبر را به شکل پرینت شده داشته باشید و از یک ماژیک هایلایت استفاده کنید. بعد از این که نکات مهم را با کلمات خودتان بازنویسی کردید، می توانید از مدرس انگلیسی یا دوستتان بخواهید که نوشته تان را چک کند. راجع به مهارت اسکیمینگ (Skimming) و اسکنینگ (Scanning) می توانید در مقاله تقویت مهارت ریدینگ آیلتس بخوانید.

  • ارتقاء و توسعه واژگان انگلیسی

در حالت کلی، اخبار انگلیسی می تواند به شما برای یادگیری لغات انگلیسی و توسعه دایره واژگان انگلیسی تان کمک بسیاری کند، چرا که در اخبار کلمات انگلیسی به شکل موقعیتی و مرتبط با موضوع استفاده می شوند. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که می توانید کلمات جدید را در دیکشنری انگلیسی چک کنید، اما توصیه ما این است که قبل از این کار سعی کنید معنی کلمه یا عبارت را با توجه به جمله و متنی که در آن به کار رفته، حدس بزنید.

  • برای تقویت لیسنینگ انگلیسی اخبار انگلیسی تلویزیونی را تماشا کنید

تماشای اخبار انگلیسی قطعا سرعت و کیفیت درک شنیداری انگلیسی شما یا همان Listening Comprehension را ارتقاء می دهد. مزیت دیگر تماشای اخبار این است که ویدیوها یا عکس هایی که در هنگام پخش خبر نمایش داده می شوند به درک خبر کمک می کنند.

  • راجع به موضوعات و تاپیک های خبری صحبت کنید

همانطور که تا اینجا گفته شد، گوش کردن به اخبار، خواندن آن، و تماشایش می تواند به انگلیسی شما کمک کند. اما اگر می خواهید با استفاده از اخبار واقعا روی اسپیکینگ انگلیسی تان کار کنید، می توانید راجع به اخباری که شنیده اید صحبت هم بکنید. این کار چند فایده دارد: یکی این که به اسپیکینگ شما کمک می کند، دوم این که واژگانی که از آن خبر یاد گرفته اید را فعال می کند و در نهایت روشی عالی برای شروع مکالمه به شمار می رود. مثلا می گویید “Have you read the news today” یعنی “اخبار را امروز خوانده ای؟” و بعد بقیه مکالمه …

یا مثلا می توانید در فضای مجازی به کامنت گذاشتن، ابراز نظر، و بحث راجع به اخبار به زبان انگلیسی بپردازید. این کار در همه جا از اینستاگرام گرفته تا وبسایت های خبری قابل انجام است.

  • از بهترین اپلیکیشن های خبری استفاده کنید

چند بار در روز گوشی تان را چک می کنید؟ احتمالا بسیار زیاد! می توانید حتی در زمان حرکت و در هر جا و موقعیتی که هستید با استفاده از اپلیکیشن های خبری در تلفن همراهتان انگلیسی تان را پیشرفت دهید. کمی بعدتر در همین مقاله بهترین اپلیکیشن های خبری را به شما معرفی می کنیم.

معرفی منابع اخبار انگلیسی

افراد مختلف به دنبال منابع مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار هستند و واقعا هم منابع مختلفی برای این کار وجود دارد. از یادگیری زبان انگلیسی با اخبار بی بی سی گرفته، تا اپلیکیشن ها و وبسایت های دیگر. شاید هم کسی به دنبال اخبار انگلیسی دارای سطح بندی و مثلا اخبار به زبان انگلیسی ساده باشد. در این بخش سعی می کنیم تمام این موارد و نیازها را پوشش دهیم و منابع بسیار متنوعی را به شما معرفی کنیم.

منابع اخبار انگلیسی طبق سطح (Level) انگلیسی شما

حتی اگر در سطح مبتدی هم باشید مشکلی وجود ندارد و می توانید اخبار ساده تر را دنبال کنید و بعد به مرور به اخبار سخت تر بپردازید.

  • وبسایت News in Levels

همانطور که اسمش هم نشان می دهد، این وبسایت امریکایی، اخبار را در سه سطح در اختیار شما قرار می دهد. هر خبر متشکل از متنی کوتاه در حد چند پاراگراف است که بعد از آن هم یک ویدیو و یک فایل صوتی می آید. کلمات سخت استفاده شده در متن هایلایت شده اند و معنی شان پایین مقاله خبری آمده است. در لول ۱ (اخبار راحت) جملات بسیار کوتاه تر و کلمات بسیار ساده تر هستند و این کمک می کند که افراد مبتدی هم بتوانند اخبار را بفهمند و از آنها یاد بگیرند. لول ۳ متن اصلی و اورجینال خبر است که سخت تر از همه است. و بین این دو لول ۲ یا متوسط است. وبسایت و مقالات و اخبار آن به شکل منظم بروزرسانی می شوند و این یعنی شما منبع بروزی در اختیار دارید.

  • وبسایت E-News

این سایت نیز مشابه سایت News in Levels است و برای زبان آموزان لول مبتدی (elementary)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced) مفید است چرا که یک خبر را در هر سه این سطوح می توانید مشاهده کنید. در این سایت برای هر خبر لیستی از کلمات کلیدی و معنای آنها در آن خبر وجود دارد، و اگر هر سه سطح یک خبر را بخوانید و بررسی کنید، قطعا کلمات هم معنی (synonyms) زیادی را یاد خواهید گرفت.

دسته های خبری شامل سیاست (politics)، علم (science)، فناوری (tech)، ورزش (sports)، سفر (travel) و فرهنگ (culture) می شوند. همچنین می توانید اگر دنبال موضوع خاصی هستید در وبسایت سرچ کنید و اخبار مرتبط را ببینید.

  • وبسایت FluentU برای آموزش زبان انگلیسی با اخبار

در FluentU صدها ویدیو اورجینال وجود دارد که اخبار و ویدیوهای خبری نیز جزوی از آنها هستند. مهم نیست که در چه سطحی قرار داشته باشید، به هر صورت این وبسایت و اپلیکیشن کار شما را راحت می کند و به یادگیری انگلیسی با اخبار نیز کمک می کند.

  • وبسایت The Times in Plain English

نام این سایت تا حد خوبی به ویژگی آن اشاره دارد. در این وبسایت ورژنی راحت تر و آسان تر از اخبار واقعی را می توانید بخوانید. این سایت اخبار را از منابع معتبر از جمله The New York Times برداشته و با استفاده از کلمات آسان تر و جملات مختصر و مفید تر آنها را بازنویسی می کند و با استفاده از این وبسایت شما می توانید به شکل روزانه به اخبار ساده تر و آسان تر دسترسی داشته باشید. همچنین در صورتی که بخواهید خودتان را با نوشته ها و اخبار اصلی و سخت تر به چالش بکشید، در هر مقاله و خبر، لینک خبر اصلی نیز موجود است و می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

  • وبسایت The New York Times ESL Articles

سایت The Times in Plain English در حال حاضر به شکل مستقیم به The New York Times متصل نیست، اما این وبسایت هست. در واقع این مورد یک مورد ثابت هفتگی در The New York Times Learning Network است که برای زبان آموزان انگلیسی امریکایی عالیست. این مجموعه شامل داستان هاییست که می توانید به آسانی آنها را متوجه شوید. همچنین می توانید بعد از خواندن اخبار تست های نگارش و … بدهید که به یادگیری تان کمک می کنند. و تمام این امکانات رایگان است!

  • وبسایت Breaking English News

اگر به دنبال مقاله های خبری آسان انگلیسی هستید که دارای واژگان و تمرین های بسیار باشند، این سایت برای شماست. مدرسین انگلیسی از این سایت برای کلاس هایشان استفاده می کنند بنابراین این وبسایت شامل مجموعه کاملی از فعالیت ها و تمرین هاست. پایین هر پست، آپشن دانلود فایل pdf خبر را نیز دارید. همچنین سطح های 0-6 از خبرها در این وبسایت در دسترس شماست.

بهترین روزنامه ها برای آموزش زبان انگلیسی

اگر می خواهید روانی زبانی (fluency) خود را پیشرفت دهید، می توانید خواندن متون اصلی اخبار انگلیسی را امتحان کنید. روزنامه های انگلیسی به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول broadsheets و دسته دوم که روزنامه های دم دستی تر هستند یعنی tabloids. حال ممکن است بعضی از خبرگزاری ها از شما هزینه اشتراک دریافت کنند (paid subscription) یا به رایگان اخبار را در اختیار شما قرار دهند. در اینجا گزینه های رایگان را به شما معرفی می کنیم:

  • Broadsheets

اینها روزنامه هایی هستند که قشر فرهیخته تر را هدف قرار می دهند. مقاله های بیشتری در آنها نوشته می شود، صفحات بیشتری دارند و با عمق بیشتری به مطالب می پردازند. می توان گفت که Broadsheets برای زبان آموزان مبتدی مناسب نیستند چرا که از واژگان و ساختارهای پیچیده تری استفاده می کنند. از جمله ی این نوع خبرگزاری ها و روزنامه ها می توان به The Guardian و The Independent اشاره کرد.

  • Tabloids

این ها مقالات کوتاه تر و گاها سرگرم کننده ای دارند. سرتیترهای خبری معمولا تحریک کننده هستند و برای جلب توجه نوشته می شوند؛ و با توجه با نوع زبان استفاده شده در این موارد، می توان ابهام و ایهام و تشبیه و چیزهایی نظیر آن را به کثرت دید. این نوع روزنامه ها و خبرگزاری ها از زبان غیررسمی (informal) و حتی slangها استفاده می کنند که باعث می شود به گزینه خوبی برای یادگیری انگلیسی واقعی و روزمره تبدیل شوند. از جمله ی آنها می توان به The Mirror اشاره کرد.

سایت های خبری واقعی انگلیسی

خواندن خبر از این وبسایت ها به معنی یادگیری انگلیسی واقعی است که برای افراد Native نوشته شده. حال نوع نوشته ها می تواند بر اساس مخاطب هدف وبسایت ها و اصلیت خبرگزاری متفاوت باشد. در ادامه به معرفی این وبسایت ها می پردازیم:

  • وبسایت USA Today

این خبرگزاری می تواند برای زبان آموزان بسیار مفید باشد و اصلی ترین دلیل این موضوع نحوه نوشتار سرراست و بدون تکلف آنهاست.

  • وبسایت The Guardian Newspapers

The Guardian منبعی مناسب و شامل بسیاری داستانها و مقالات انگلیسی جذاب است. همچنین با کلیک روی یک تب در وبسایت، می توانید واژگان مورد استفاده و اخبار را به امریکایی، بریتیش، یا استرالیایی تغییر دهید.

اخبار و مقالات گاردین موضوعات متنوعی را پوشش می دهند؛ از جمله: سیاست، فرهنگ، بیزنس و تجارت، لایف استایل، سفر و موارد دیگر.

البته در نظر داشته باشید که خواندن این نوشته های زیبا و حرفه ای مستلزم داشتن سطح انگلیسی بین upper-intermediate و advanced است.

  • Times Minute نیویورک تایمز

این کانال ویدیویی در وبسایت The New York Times شامل ویدیوهایی کوتاه از اخبار روز است. این ویدیوها معمولا حدود 2 دقیقه هستند. و این به این معناست که این ویدیوهای کوتاه و شیرین برای پیشرفت انگلیسی شما ایده آل هستند. و ویدیوها معمولا همراه با یک مقاله خبری مرتبط هستند. حال می توان از این امکانات استفاده کرد و آموزش دید:

اول، مقاله را بخوانید. با سرعت خودتان مقاله را بخوانید اما تمرکز ۱۰۰ درصدی به خرج دهید.

دوم، با توجه به چیزی که خواندید مقاله را خلاصه (Summarize) کنید. این کار را شفاها و ترجیحا طی نهایت دو دقیقه انجام دهید و صدایتان را ضبط کنید.

در نهایت ویدیو را تماشا کنید. خلاصه خودتان را با این ویدیو مقایسه کنید. هدف این تمرین این نیست که ببینید چه کسی عملکرد بهتری دارد – آنها یا شما! – بلکه این است که بفهمید چطور می توانید یک متن نوشته شده را با استفاده از نکات کلیدی به شکل شفاهی خلاصه و ارائه کنید.

  • وبسایت theSkimm

ویژگی اصلی این وبسایت این است که ادعا می کند که به شما تمام اخباری را که نیاز دارید تا با آن روز را آغاز کنید می دهد. اما تمایز آنها در توانایی نویسنده وبسایت در تغییر اخبار خسته کننده و خشک به متون کوتاه و جذاب و سرگرم کننده است. به جای این که تمام سایت های خبری مختلف را چک کنید می توانید فقط از همین منبع سریع و آسان استفاده کنید. از آنجایی که شوخ طبعی و شوخی ها بخش بزرگی را در اخبار این سایت بازی می کنند، کسانی که با فرهنگ امریکایی آشنایی ندارند ممکن است یکی دو نکته را درک نکنند، اما همچنان می توانید از متون خلاصه و مفید این وبسایت نهایت استفاده را برای کار بر روی ریدینگ انگلیسی و بقیه بخش های زبان انگلیسی تان ببرید.

  • BBC World Service’s Global News Podcast

این پادکست روزانه از BBC World Service برای تقویت لیسنینگ انگلیسی شما در تاکسی، مترو و هر جا و زمان دیگر ایده آل است. در این پادکست می توانید به خبرنگارهای مختلف که لهجه های متنوعی دارند گوش دهید، از جمله امریکن، بریتیش، استرالیایی و هندی. چیزی که در اینجا بسیار ارزشمند است این است که این تمرین لیسنینگ شما را برای انگلیسی مورد نیاز در دنیای واقعی آماده می کند (از جمله دانشگاه، محل کار، و موقعیت های اجتماعی)، چرا که در واقعیت شما باید بتوانید علاوه بر افراد native با افراد non-native نیز به انگلیسی ارتباط بگیرید.

منابع آموزش زبان انگلیسی با اخبار طبق علایق شما

شاید سیاست حوزه ای نباشد که شما به آن علاقه مند باشید، در این صورت شبکه ها و وبسایت های خبری بسیاری هستند که در موضوعات و حوزه های مختلفی فعالند. در این بخش این منابع خبری را به شما معرفی می کنیم.

  • ESPN Soccer

شاید شما عاشق فوتبال هستید. در این صورت اگر سطح انگلیسی تان بالا باشد شبکه ESPN Soccer برای شما عالیست. با استفاده از این شبکه اخبار فوتبال و بازی های کشورهای مختلف جهان را خواهید دید و خواهید شنید و در صورتی که به شبکه دسترسی داشته باشید می توانید پخش زنده را نیز دنبال کنید.

  • اخبار ورزشی لیست دار

شاید سطح انگلیسی شما مبتدی باشد، و این در حالیست که بسیاری از گزارشگرها بسیار تند صحبت می کنند و انگار در حال فریاد زدن هستند، علاوه بر آن شما گزارشگر را در حال صحبت نمی بینید و فقط صدای او را می شنوید که این هم فهمیدن جملات او را دشوارتر می کند.

به همین خاطر می توانید اطلاعات را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. در واقع بعضی وبسایت ها این کار را برای شما انجام می دهند. وبسایت Midfield Dynamo Football Site لیست های 10 تایی آماده و منتشر می کند. مثلا عجیب ترین اسم های باشگاه های فوتبال، یا برترین گل های بسکتبال یا هرچیز دیگر به این شکل. این وبسایت همچنین برای یادگیری اصطلاحات بریتیش و یادگیری شوخ طبعی انگلیسی مناسب است.

وبسایت Real Clear Sports نیز کار مشابهی انجام می دهد.

  • وبسایت های خبری کودکان

سایت هایی که برای خواننده های کوچک و کم سن و سال طراحی شده اند نیز می توانند به انگلیسی شما کمک کنند و همچنان اطلاعات خوبی به شما بدهند. برای مثال اگر عاشق سفر هستید سایت National Geographic Kids را دوست خواهید داشت و در صورتی که به علوم علاقه دارید، سایت Kids Discover برای شما لذتبخش خواهد بود. همچنین وبسایت Sports Illustrated Kids متن ها و ویدیوهای مناسبی برای زبان آموزان سطح Beginner و Intermediate در بر دارد.

  • وبسایت InStyle Magazine

منابعی که اطلاعات How-to دارند با دیتیل و جزییات فراوان به شما می گویند که چطور کاری را انجام دهید. InStyle Magazine به شما کمک می کند نحوه انجام هر کاری را یاد بگیرید – از انتخاب بهترین رژ لب گرفته تا پیدا کردن بهترین لباسی که سایزش به شما بخورد. نوشته های آن ساده، روشن و در عین حال شامل کلمات مفید بسیاری هستند.

  • وبسایت Runners World

اگر دوست دارید با دویدن وزن و اندام مناسب را به دست بیاورید، Runners World می تواند به شما اطلاعات و ویدیوهای بسیار مفیدی بدهد. مطالب متنوعی از انتخاب کفش ورزشی مناسب گرفته تا نحوه آماده شدن برای ماراتن در این منبع یافت می شوند.

  • وبسایت This American Life

اگر به یادگیری و کسب اطلاعات در رابطه با فرهنگ امریکایی و مسائل مرتبط با آن علاقمند هستید، This American Life داستان های جذاب و عمیقی از زندگی در امریکا ارائه می دهد.

This American Life همه چیز دارد، از داستان های شخصی گرفته تا گزارش های تحقیقی و … که همه و همه دارای لحن روایی بسیار جذاب و گیرایی هستند. و در کل این مجموعه به شما دیدگاه های هیجان انگیز و الهام بخش و گاها ناراحت کننده ای نسبت به زندگی مردم امریکا می دهد.

در نظر داشته باشید که هرچقدر سطح انگلیسی تان بالاتر باشد، این مجموعه و پادکست برای شما مناسب تر خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن های خبری برای تلفن همراه (۲۰۲۲)

قبل تر راجع به مزایای اپلیکیشن های خبری گفتیم و همچنان نیز این اپ ها یکی از بهترین منابع خبری به شمار می آیند که شما می توانید با استفاده از آنها زبان انگلیسی تان را تقویت کنید. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن های خبری می پردازیم.

  • اپلیکیشن Google News

گوگل نیوز در واقع جایگزین Google Play Newsstand به شمار می رود.این اپ از تمام نقاط دنیا اخبار مختلف را جمع آوری می کند و این به معنای آن است که شما وبسایت ها و خبرگزاری های مورد علاقه خود را در این اپ خواهید دید. این اپ می تواند روزانه مهم ترین اخبار را انتخاب و به شما ارائه دهد. همچنین می توانید اخبار و متون را ذخیره کنید تا بعد تر آنها را مطالعه کنید. اخبار مختلف طبق علایق و اولویت های خودتان به شما نمایش داده می شوند. این اپلیکیشن بر روی اندروید و iOS قابل استفاده است.

  • اپلیکیشن Apple News

این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی تمام دستگاه های iOS وجود دارد. تمرکز اصلی این اپ بر روی تصاویر و load کردن سریع ویدیوهاست. از جمله خبرگزاری ها و مجموعه هایی که با این اپلیکیشن همکاری می کنند می شود به The New York Times و National Geographic اشاره کرد. موضوعاتی که در این اپ یافت می شوند بسیار متنوع هستند و می توانید با پرداخت ماهیانه 10 دلار به 300 مجله و … دسترسی داشته باشید. طبیعتا این اپ ورژن اندروید ندارد.

  • Pocket

این اپلیکیشن عمیقا با مرورگر فایرفاکس (Mozilla Firefox) در هم تنیده اما همچنین به عنوان یک افزونه برای مرورگر کروم (Chrome) و سافاری (Safari) در دسترس است. با این اپ امکان سیو و ذخیره مواردی که در وب یافت می شوند در اپلیکیشن را به دست می آورید. خود اپلیکیشن به شکل خودکار موارد مختلف را دسته بندی می کند؛ مثلا: مقالات، ویدیوها، بهترین ها، ترندها و …

حتی یک ابزار voice-reader در اپ وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به خوانش یک مقاله گوش دهید.

اپلیکیشن Pocket امکانات فراوان دیگری نیز دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این اپلیکیشن هم دارای بخش رایگان است و هم بخش دارای پرداخت، و هم برای اندروید و هم iOS قابل دانلود و استفاده است.

  • وبسایت و اپلیکیشن Inoreader

این مورد هم ورژن وبسایت و هم ورژن اپلیکیشن دارد. این اپلیکیشن نیز قابلیت هایی مشابه Pocket دارد و همچنین گزینه های مختلفی برای دسته بندی مطالب وجود دارد؛ از مرتب سازی طبق زمان و تاریخ، تا مرتب سازی بر اساس خوانده شده یا نشده بودن مطالب. این اپ نیز ورژن اندروید و iOS داشته و همچنین ویژگی هایی دارد که می توانید با پرداخت مبلغ معین آنها را نیز داشته باشید.

  • Ground News

این اپلیکیشن کار متفاوتی انجام می دهد – به جای این که طبق علایق و سرچ های شما اخبار مختلف را به شما نشان دهد، اطمینان حاصل می کند که شما تمام ابعاد و وجوه مختلف موضوع و خبر را می بینید و می خوانید. می توانید به سادگی روی یک خبر یا ماجرا کلیک کنید و ببینید که خبرگزاری های مختلف راجع به یک موضوع و واقعه یکسان چه اخباری منتشر کرده اند و چه گفته اند. همچنین اشتراک ویژه (Premium) این اپلیکیشن ارزان است (در حد 1 دلار در ماه یا 10 دلار در سال). می توانید از این اپ هم روی اندروید و هم روی iOS استفاده کنید.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام و خداقوت خدمت پشتیبانان زحمت کش این مجموعه
    واقعا عالیه این مقاله
    با خوندن این مقاله بیشتر جذب شدم که زبان رو ادامه بدم

    1. سلام و درود
      دوره های اخبار داخل مجموعه برگزار میشه ،از قسمت ثبت نام دور ها میتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن