اسپانیایی

چرا یادگیری زبان اسپانیایی؟

ترفند تضمینی یادگیری زبان اسپانیایی از مبتدی تا پیشرفته

دوست دارید خیلی سریع، ساده و سرگرم‌کننده مشغول یادگیری زبان اسپانیایی شوید، طوری که یک سر و گردن از سایر زبان‌آموزان جلو بیفتید؟ پس دقیقا جای درستی را انتخاب کرده‌اید.

ما قرار است در اینجا از نکاتی صحبت کنیم که در یادگیری هر چه بهتر و سریعتر این زبان عجیب و غریب به شما کمک می‌کند. از آموزش گام به گام زبان اسپانیایی گرفته تا پرداختن به مدت زمانی که برای یادگیری این زبان نیاز دارید.

به عبارتی این مطلب یک پکیج آموزشی کامل برای شماست، همیشه متقاضیان یادگیری زبان، به انگلیسی، ترکی استانبولی یا آلمانی محدود نمی‌شوند، گاهی اوقات عده‌ای به شکل خاص‌تر دوست دارند به اسپانیایی صحبت کنند.

اگر بتوانید به اسپانیایی مکالمه کنید، خود را در مجموع 400 میلیون فردی قرار می‌دهید که در سرتاسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. از قاره آمریکای جنوبی گرفته تا سواحل اقیانوس آرام و خود اسپانیا، می‌تواند زیر پای شما قرار بگیرد. اما اگر همت به خرج دهید و برای آموزش زبان اسپانیایی از هیچ تلاش و ترفندی نگذرید.

اما چرا یادگیری زبان اسپانیایی؟

• ایجاد ارتباط با صدها میلیون آدم جدید در سراسر دنیا

• آشنایی با فرهنگ غنی کشورهای اسپانیایی زبان

• کمک به رشد تجاری و پیشرفت شغلی با رقابت‌ در سطح جهان

• رفع نیازهای ضروری در سفر به کشورهای مختلف

• صحبت کردن به زبان رسمی 20 کشور در دنیا

مدت زمان آموزش زبان اسپانیایی

برای بسیاری از افراد یادگیری اسپانیایی مثل یک کابوس می‌ماند؛ چون آموزش این زبان چندان در کشور ما رواج ندارد، بنابراین شاید سخت و غیرقابل پیش‌بینی بنظر برسد. برای مثال اگر فردی بخواهد زبانی جدید یاد بگیرد، ترجیح می‌دهد اول انگلیسی یا نهایتا ترکی را انتخاب کند.

اما برای بسیاری از افراد هم تست کردن یک تجربه جدید، چیزی که خیلی عمومی نیست، می‌تواند فوق‌العاده لذت بخش باشد. برای کسانی که قصد آموزش این زبان را دارند، یک سؤال همیشه مطرح است: یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول می‌کشد؟

در جواب باید عرض کنیم که یادگیری هر مهارت جدیدی نیاز به صرف زمان و البته تلاش مستمر و برنامه‌ریزی شده دارد.

حالا می‌خواهد این مهارت پختن یک کیک باشد، نواختن یک ساز و یا آموختن یک زبان جدید مثل اسپانیایی. هر زبانی چاله چوله‌های خاص خود را دارد، خستگی‌های خود را دارد، ناامیدی‌هایی را هم می‌تواند در پی داشته باشد. این کار به یک تعهد منظم نیاز دارد و انگیزه ورود به یک چالش. انگیزه‌ای که حتی در صورت سخت شدن مسیر، باید به آن پایبند بمانید.

وقتی نوبت به یادگیری اصول یک زبان جدید می رسد، بسیاری از کارشناسان می گویند که با حدود 15 دقیقه مطالعه زبان در روز، می‌توانید اصول واژگان، دستور زبان و تلفظ را در حدود 3 هفته یاد بگیرید. از طرفی بر اساس تحقیقات موسسه خارجی ایالات متحده، برای رسیدن به یک مهارت کار حرفه‌ای در زبان اسپانیایی باید حدود 24 هفته زمان بگذارید.

البته به شرطی که برای هر مهارت از منابع، استادان زبان و تمرین‌های کاربردی استفاده کنید. هر چه هم دسترسی شما به ابزارهای مفید و تلاش شما برای کار بیشتر باشد، این زمان کمتر خواهد شد. پس بدانید تعیین اینکه زمان یادگیری زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگر چه مدت طول می‌کشد، به تعداد دفعات تمرین، مهارت آموختن و حتی نگرش شما بستگی دارد.

فرآیند آموزش زبان اسپانیایی

برای اینکه بتوانید خیلی روان به اسپانیایی صحبت کنید و منظور طرف مقابل خود را هم متوجه شوید، باید از چند مرحله عبور کنید. سطح مبتدی اولین جایی است که باید در آن قدم بگذارید. سپس برای تسلط بیشتر باید به ترتیب وارد سطوح متوسطه و پیشرفته شوید.

اما در هر یک از این سطوح قرار است چه چیزهایی را یاد بگیرید؟

آموزش زبان اسپانیایی مبتدی

برای شروع زبان اسپانیایی، شما باید اصول کار ابتدایی را بیاموزید. از شروع صحبت با واژگان ساده اسپانیایی گرفته تا خصوصیات افراد، رنگ‌ها، خصوصیات آب و هوا، شناخت زمان، مکان‌ها و چیزهای پراستفاده در زندگی.

شناخت ضمایر، صفات، افعال و نحوه صرف کردن آن‌ها، اسامی و جنسیت آن‌ها، سوالی و منفی کردن جملات نیز از دیگر مباحثی است که به شکل ساده در این سطح با آن درگیر می‌شوید.

یادگیری زبان اسپانیایی سطح متوسط

وقتی اصول را یادگرفتید، کار اصلی شما شروع می‌شود. سطح متوسطه جایی است که شما در آن با اشکال پیچیده‌تری از افعال زبان اسپانیایی آشنا می‌شوید. شما در ساختار جملات قرار می‌گیرید تا بتوانید با گذشته و حال و آینده به شکل حرفه‌ای‌تر ارتباط بگیرید.

شناخت انواع زمان مثل زمان شرطی، اشکال مترقی، الزامات و کلمات اسپانیایی فراتر از اسم و صفت و فعل آن چیزی است که در این مرحله با آن روبرو خواهید شد.

آموزش سطح پیشرفته اسپانیایی

سطح پیشرفته همان‌ جایی است که شما شروع به استفاده از آموخته‌ها می‌کنید. اینجا سطحی است که باید از طریق آن جای پای خود را سفت کنید. این یعنی باید آنقدر تکرار و تمرین کنید تا کوچکترین چیزی را که یاد نگرفته‌اید را در ذهن خود ثبت کنید.

در این بخش با اصطلاحات بومی اسپانیایی، عبارات عجیب و غریب، الفاظ جوک، خنده‌دار و حتی توهین‌آمیز آشنا می‌شوید. تمرکز اصلی این بخش روی دروس پیشرفته و شناخت تفاوت بین حالت نشانه‌گذاری و خلق و خوی فرعی اسپانیایی است. با این بخش شما با زبان غنی‌تر، شاعرانه‌تر و ساختارهای چندلایه‌ای جملات آشنا می‌شوید.

ترفندهای یادگیری زبان اسپانایی

خب تا اینجا فهمیدیم که چه روندی سر راه ما قرار دارد. پس شاید بتوانیم از این طریق یک برنامه منظم آموزشی برای خود ایجاد کنیم. اما چگونه می‌توانیم با وجود یک برنامه رسمی آموزشی، بهتر و سریع‌تر این زبان را یاد بگیریم؟ ترفندهای زیر در این مورد به ما کمک خواهند کرد.

1.هر روز یک ساعت گرامر درسی بخوانید.

اول از همه به توصیه استادان خود گوش کنید و بهترین کتاب‌های آموزش گرامر اسپانیایی را بخرید. بعد از آن باید توضیحات آن را بخوانید و دستورالعمل‌ها را مو به مو انجام دهید. روزانه یک ساعت را به خواندن قواعد دستور زبان و حل تمرین‌های مربوط به هر مبحث اختصاص دهید.

2.بخوانید، هایلایت کنید و تکرار کنید.

از ابتدا و با سطح خود مطالعه کتب مختلف را شروع کنید. برای مثال هنگامی که در سطح مبتدی هستید از داستان های کودکانه استفاده کنید. در سطوح متوسط مطالب مربوط به اخبار و وقایع عمومی را مطالعه کنید و در آخر به سراغ رمان‌ها بروید.

وقتی پا به مرحله پیشرفته‌تر گذاشتید، می‌توانید مطالب علمی و تخصصی‌تر را دنبال کنید تا دایره واژگان خود را تقویت کنید و بتوانید بر همه چیز مسلط شوید. نکته اینجاست که باید در هر بار خواندن کلمات جدیدی یاد بگیرد و جایگاه آن‌ را در جمله تشخیص دهید.

3.برای یادگیری زبان اسپانیایی، فیلم با زیرنویس ببینید.

سراغ فیلم‌هایی بروید که مورد علاقه شماست. فیلم اکشن، کمدی یا درام. هر کاری می‌کنید را با علاقه خود ترکیب کنید تا از آموزش زده نشوید. فیلم‌ها را چند بار ببینید. همزمان به زیرنویس و لحن گفتار بازیگران نیز توجه کنید. لهجه ها خیلی مهم هستند، آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

4.موسیقی و رادیو گوش دهید.

اگر اهل موسیقی و کمی ماجراجویی باشید، حتما می‌توانید با آهنگ‌های اسپانیایی ارتباط بگیرید. از یادگیری زبان جدید با گوش دادن به موسیقی و یا دنبال کردن شبکه‌های رادیویی لذت ببرید.

5.از سایر منابع برای یادگیری زبان اسپانیایی استفاده کنید.

می‌توانید مطابق با علاقه خود منابعی را تهیه کنید که در تقویت زبان شما کمک کننده هستند. برای مثال اشتراک یک مجله مد اگر مورد علاقه شما باشد، یا شرکت در سمینارهای آنلاینی که در رابطه با کسب وکار شماست، می تواند به شما انگیزه مضاعفی بدهد تا هم زبان اسپانیایی یاد بگیرید و هم بر دانسته های متفرقه خود اضافه کنید.

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

شما دوست دارید بدانید آیا با وقت و انرژی که قرار است صرف یادگیری اسپانیایی کنید، به آن چیزی که مد نظرتان است دست پیدا می‌کنید یا نه..!! هیچ پاسخ ساده‌ای برای این سؤال وجود ندارد. همه چیز به خودتان بستگی دارد. به ذهنتان، به فرایند یادگیری که در پیش گرفته‌اید، منابعی که استفاده می‌کنید و به برنامه‌ای که در نظر دارید.

یادگیری-زبان–اسپانیایی
برای مثال اگر بعد از زبان مادری این دومین زبانی باشد که قرار است یاد بگیرید، باید بگویم کارتان سخت‌تر از کسی است که اسپانیایی زبان سوم، چهارم و یا پنجم او است. از طرفی قرار گرفتن در یک محیط به تمام معنا اسپانیایی با جایی که فاقد شرایط آموزشی است هم در فرآیند یادگیری شما بسیار مؤثر است.

عواملی وجود دارند که یادگیری این زبان را آسان می‌کنند. برای مثال اگر انگلیسی را تا حدودی بلد باشید کار شما راحت است؛ چون بسیاری از کلمات این دو زبان مشابه هستند. ساختار جملات اسپانیایی شبیه به زبان انگلیسی است و در آخر اینکه این دو زبان الگوها و قوانین مشترک زیادی دارند.

اما خب این زبان می‌تواند برای شما سخت باشد؛ چون اسپانیایی افعال بی قاعده زیادی دارد. یک زبان جنسیتی است و تسلط بر تلفظ آن دشوار است. بنابراین این خود شما هستید که می‌توانید از این زبان یک کاه یا یک کوه بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن