Foreign

بازیهای جدید زبان انگلیسی در کلاس – یادگیری زبان انگلیسی با بازی

بازی قطعا برای هر کسی جذابه! این موضوع ربطی به سن هم نداره! یادگیری زبان انگلیسی با بازی یکی از کار هایی هست که تو دنیای تکنولوژی امروزی دور از ذهن به نظر نمیرسه! خب شما بزرگسالان که ممکنه اهل بازی هم باشید، چرا همزبان زبان انگلیسی هم یاد نمیگیرید؟

یادگیری زبان انگلیسی با بازی چطور میتونه به ما کمک کنه؟

بازی کردن یکی از بهترین انگیزه ها برای یادگرفتن زبان انگلیسی هست! حفظ کردن لغت و گرامر کار کسل کننده ای هست و آدم رو از یاد گرفتن زبان جدید خسته میکنه! اما یادگیری زبان انگلیسی با بازی به صورت ناخودآگاه سرگرم‌کننده و آموزنده ست.

چگونه بازی‌ها روی یادگیری زبان تاثیر می‌گذارند؟

چند مورد وجود دارند که می‌توانند دلایلی بر آموزش در حین بازی باشند.

ارتباط مثبت گرفتن

اگر از شما بپرسند که برای آموزش زبان به چه چیزهایی احتیاج دارید، شما در جواب به احتمال زیاد از کتاب‌های مختلف، سایت‌ها، کتاب های لغت و آزمون های آمادگی خواهید گفت. اما این روش‌های سنتی گاهی خسته‌کننده می‌شوند. باید به دنبال بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌ها بروید. می‌توانید استفاده مفید و مثبتی از تکنولوژی کنید و علاوه بر سرگرمی سطح زبانی خود را نیز ارتقاء دهید.

بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان تاثیر محیطی دارند

در زمان بازی تمام لغت ها و دستور زبان را یاد خواهید گرفت. در فضای مجازی و بازی غرق می‌شوید و با افراد مجازی وارد ارتباط می‌شوید. حتی پول‌های مجازی نیز پیدا می‌کنید. در این مدل بازی شما گوش می‌دهید، می‌خوانید و درک مطلبتان نیز بالا می‌رود. به این شکل است که در محیط واقعیِ انگلیسی زبان قرار می‌گیرید.

بسیاری از لغات بارها تکرار می‌شوند

اگر بازی را به صورت پیوسته انجام دهید متوجه می‌شوید که کلمات مشابه و یکسانی در حین بازی گفته می‌شود. دلیل آن هم داشتن تم اصلی و اتفاقات پشت سر هم است. به این صورت است که تعدادی از لغات را با تکرار یاد میگیرید.

با بازی کردن از زیر بار یادگیری فرار نمی‌کنید

شما در مرحله اول بازی می‌کنید و در میان بازی کردن زبان می‌آموزید. به این شکل هیچ‌گاه از آموزش خسته نمی‌شوید و ساعت‌ها وقت صرف بازی می‌کنید.

در دنیای بازی دوستان زیادی پیدا خواهید کرد

بعضی از بازی‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند در این مدل از بازی باید با افراد شرکت‌کننده وارد بحث و گفتگو شوید که این خود به یادگیری زبان کمک می‌کند.

بازی کودکانه و آموزش زبان

آموزش‌های دوران ابتدایی اگر با بازی آمیخته شوند کودکان بهتر با آن رابطه برقرار می‌کنند. بازی‌ها اغلب به طور مستقیم روی لغت‌ها و یا گرامر تاکید نمی‌کنند و با توجه به رده سنی که از آن استفاده می‌کنند به دنبال آموزش زبان اصیل به کودکان است؛ زیرا این رده سنی هنوز به طور کامل روی اصول اولیه زبان مادری و یا زبان دوم تسلطی ندارند. بازی‌های آمریکایی معمولا برای یادگیری زبان بومی آن کشور مؤثر هستند.

انواع بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بازی های سرگرم‌کننده بسیاری وجود دارد که می توانند به شما در بهبود یادگیری زبان کمک کنند. بعضی از بازی ها به صورت انفرادی و برخی با گروهی از دوستان قابل استفاده هستند. طبق تحقیقات مشخص شده است که حتی بازی های ویدئویی نیز موجب بهبود زبان انگلیسی می شوند.

بازی ها فقط سرگرم‌کننده نیستند بلکه به بهبود طیف وسیعی از مهارت های زبان انگلیسی ، از واژگان Vocabulary ، گرامر Grammar ، اسپیکینگ Speaking، لیسنینگ Listening ، ریدینگ Reading و رایتینگ Writing بسیار کمک می کنند. حتی برخی بازی ها برای اهداف مهم تری مانند شرکت در آزمون های معتبر مثل آیلتس یا تافل مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به معرفی بازی های کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی و بررسی ویژگی های هر کدام می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن