Basic (پایه)مفاهیم پایه

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

نکات برگزیده مطلب

  • کدام سطح ریدینگ برای شروع مناسبه؟
  • الفبای انگلیسی به همراه طرز تلفظ
  • 10 روش برای اینکه مثل بلبل انگلیسی صحبت کنید

یادگیری زبان انگلیسی از چه سنی مناسب تر است

نتایج تحقیقات انجام شده، اثبات می کند که سنین کودکی  بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی است. اما آیا باید از ۶ ماهگی به فرزندمان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به آموزش دهیم یا در سنین ۳ یا ۴ سالگی؟ به بیان دیگر، بهترین سن آموزش زبان دوم به کودکان، چه سنی است؟

اول از هر چیزی، برای یادگیری زبان به کودکان،‌ باید کودک به بهره ی هوشی لازم رسیده باشد و یا اگر رشد گفتار و زبان او دچار تأخیر است، پایه های زبان و گفتار درمانی در ذهن کودک باید تقویت شود وشکل بگیرد سپس به آموزش زبان دیگری پرداخته شود.

بهترین سن برای آموزش زبان به کودک

تحقیقات زیادی در رابطه با بهترین سن کودکی برای یادگیری زبان دوم انجام شده و نتیجه ای که رسیدن سن 10 سالگی مناسب ترین سن برای کودک جهت یادگیری زبان دوم میباشد. هیچ سنی برای یادگیری این گونه ی زبان دوم، مناسب تر از این سن نیست.این تحقیقات هم چنین اثبات کرده اند که یادگیری زبان در این سن، علاوه بر این که موجب تقویت روابط اجتماعی کودک می شود، باعث می شود عملکرد کودک در سایر دروس نیز بهبود یابد.

به علاوه بررسی های متخصصان آموزش کودک نشان می دهد که بچه هایی که به یادگیری زبان دوم می پردازند، مسائل پیچیده را با خلاقیت و تبحر بیشتر حل می کنند. کودکانی که زبان دوم را آموخته اند، هوش بالاتری دارند و توانایی ذهنی آن ها پیشرفت بیشتری دارد و از قوه درک بالاتری برخوردار هستند.

چجوری باید به فرزندمان بیاموزیم؟

والدینی که به دنبال آموزش زبان به فرزندانشان هستند باید بدانند که در ابتدای آموزش زبان دوم، کودک تا مدتی از زبان مادری استفاده می کند. هم چنین کودکی که اولین بار به سراغ زبان دوم می رود، در مدتی بین چند هفته تا چند ماه، وارد فاز “خاموشی” یا “غیرشفاهی” می شود که در این مدت ذهن خود را مشغول درک زبان جدید می سازد. این مدت برای کودکانی که از سن کمتر شروع به یادگیری زبان کرده اند، بیشتر است. در این مدت کودک از اصطلاحات کمتری از زبان دوم استفاده می کند و بیشتر با زبان ایما و اشاره مفهوم را می رساند.

  • از طریق زبان ایما و اشاره توسط اساتید مجرب
  • برای بهبود آموزش زبان دوم به کودک، از فیلم و موسیقی استفاده کنید.
  • استفاده از تصاویر و فلش کارت
  • پدر و مادر ها نیز خود اقدام به یادگیری زبان نمایند

جمع بندی

یادگیری زبان در هر سنی امکان پذیر است. اما کودکان با شجاعت بیشتری نسبت به بزرگسالان، از یک زبان جدید استفاده می کنند و باکی از تلفظ  ناصحیح کلمات ندارند. این موارد به علاوه ی نکاتی که در این مقاله گفته شد، بیانگر این است که یادگیری زبان دوم، در سنین کودکی بهتر است و بهترین سن کودکی، برای آموزش زبان، همان ۱۰ – ۱۱ سالگی است در بزرگ سالی به دلیل مشغله های موجود یادگیری کمی ضعیف تر میباشد نه غیرقابل ممکن.

برچسب ها

حمیدرضا تاجیک

Reading , Listening , New method of teaching with AI , Free Discussion

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن