Basic (پایه)آموزشبرترینفناوری
موضوعات داغ

یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت و فضای مجازی

آیا در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی تا به حال به استفاده از روش های جدید و مهیج تر که باعث افزایش سرعت و کیفیت یادگیری شما بشه، فکر کردید؟ قصد داریم در این مقاله شما رو با روش جالب یادگیری زبان انگلیسی توسط اینترنت و فضای مجازی آشنا کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی ممکنه برخی اوقات به یک فعالیت چالش برانگیز و یا حتی دلسرد کننده تبدیل بشه. خوشبختانه پیشرفت های فناوری در بحث ارتباطات باعث شده تا یادگیری انگلیسی بسیار ساده تر و جالب تر باشه. یکی از روش های پیشرفته ی یادگیری ، استفاده از اینترنت و فضای مجازی می باشد.

در واقع روش های مدرن ارتباطات، یادگیری زبان های خارجی از جمله انگلیسی رو به یک مرحله ی جدید و روندی متفاوت از شیوه های آموزش سنتی، وارد کرده. در حال حاضر منایع گسترده ی آموزش زبان انگلیسی که در اینترنت قرار دارند، یادگیری این زبان رو بسیار مهیج تر از قبل کرده اند.

البته همچنان استفاده از کلاس های حضوری برای یادگیری مکالمه انگلیسی رونق فراوانی داره و هستند موسسه هایی که تونستن با ارائه ی یک سیستم آموزشی هدفمند و به روز، خودشون رو با فناوری جدید تطبیق داده و از روش های به روز آموزش استفاده کنند؛ اما با این وجود بسیاری از زبان آموزان به دلایل مشغله زیاد شغلی، تحصیلی و خانوادگی علاقمند هستند زبان انگلیسی رو در منزل یا محل کار و به روش های جدید یاد بگیرند.

سایت YouTube و هزاران ساعت ویدئوی آموزشی

هنگامی که شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید، به یک سری منابع از جمله کتاب های آموزشی، ویدئوها، فایل های صوتی و … نیازمند هستید. در گذشته فراهم کردن تمام این نیازهای آموزشی کاری دشوار و وقت گیر بود. اما الان تنها با یک کلیک ساده می توانید به منابع گسترده ی زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید. برای مثال سایت YouTube را در نظر بگیرید که هزاران ساعت ویدئوی آموزشی در اون قرار داره و یا در لایو ها و فیلم های آموزشی موجود در اینستاگرام.

در ایران هم سایت های متنوعی وجود دارند که به ارائه ی آموزش های آنلاین زبان انگلیسی می پردازند. در وبسایت های آموزش زبان انگلیسی شما می توانید به محتوای سرشاری در بخش های مختلف یادگیری انگلیسی از جمله لغت، گرامر، تلفظ و غیره دسترسی داشته باشید.

استفاده از انجمن های مخصوص چت به زبان انگلیسی

یکی دیگر از ابزارهای مفید و در دسترس که به ما کمک می کند انگلیسی را به صورت آنلاین یاد بگیریم استفاده از انجمن های مخصوص چت به زبان انگلیسی است. شما در این انجمن ها می توانید با دیگر کاربران در مورد موضوعات مطرح شده به انگلیسی بحث و تبادل نظر داشته باشید که اصطلاحا آن را Free Discussion مینامند.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

دیگر ابزارهای یادگیری الکترونیکی که استفاده از آنها در آموزش زبان موثر هستند مانند اسکایپ، توییتر و پادکست باعث راحت تر شدن یادگیری به دلیل استفاده روزانه است.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید:

  • در مکالمات انگلیسی زبان ها در کامنت‌های فیس بوک شرکت کنید.
  • در توییتر با انگلیسی زبانان سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید.
  • ویدیوهای انگلیسی زبان را در شبکه‌هایی چون اسنپ چت برای تمرین مهارت‌های مکالمه منتشر کنید.
  • دوستان انگلیسی زبان خود را بر روی اینستاگرام تگ کنید و در کامنت‌ها با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • پروفایل دیگر انگلیسی زبانها را پیدا کنید و سعی کنید در کامنت‌ها با آنها هم کلام شوید.

در دنیای اینترنت شما به هر سطح آموزشی که نیاز داشته باشید دسترسی دارید. فقط کافیه تیپ آموزشی مناسب و مورد علاقه تون رو پیدا کنید. شما باید بدونید آیا با مطالعه ی مجله ها راحت تر انگلیسی یاد می گیرید یا کتاب های الکترونیکی، روزنامه ها، داستان و یا مشاهده ویدئو در یوتیوب و اینستاگرام و گوش دادن به فایل های صوتی؟

در اینترنت جستجوی هدفمند داشته باشید

بعد از اینکه تیپ آموزشی خودتون رو مشخص کردید به راحتی میتونید جستجوهای هدفمندی در اینترنت داشته باشید تا منابع و آموزش های مورد نیاز خودتون رو پیدا کرده و استفاده کنید. حتی شما می تونید به صورت موضوعی در اینترنت به جستجوی منابع بپردازید.

یعنی مشخص کنید یک مکالمه انگلیسی میخوام به صورت تصویری و در مورد موضوع مسافرت یا سرگرمی و غیره. که باعث میشود آن موضوع خاص به صورت طبقه بندی شده در ذهنتون جای بگیره که چهار ویژگی خاص داره:

  • سریعتر یاد میگیرید
  • ماندگاری اطلاعات در ذهنتون بسیار طولانی تر خواهد بود.
  • هنگام مکالمه به زبان انگلیسی به راحتی اطلاعات رو به یاد می آورید و می توانید روان تر و طبیعی تر زبان انگلیسی مکالمه کنید.
  • با لهجه و سبک گویش خاص و بومی زبان آشنا میشوید.

شما میتوانید سه نفر که علاقمند به یادگیری مکالمه انگلیسی هستند را در فضای مجازی پیدا کنید و با همین سه نفر یک گروه در تلگرام تشکیل داده و به تبادل اطلاعات و صحبت به زبان انگلیسی بپردازید و اگر به این کار متعهد باشید، یقیناً بعد از مدتی نتایج شگفت انگیز اون رو خواهید دید. به مرور زمان هم تعداد افراد گروه شما افزایش می یابد.

تنها وسیله ای که نیاز دارید، یک رایانه یا تبلت و یا گوشی هوشمند به همراه اینترنت است که این روزها همه ی مردم به آنها دسترسی دارند.

برچسب ها

حمیدرضا تاجیک

Reading , Listening , New method of teaching with AI , Free Discussion

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

    1. سلام و عرض ادب
      میتونم شما رو به واحد مشاوران ارجاع بدم تا بتوانند شما رو بهتر راهنمایی کنند و توضیحات رو خدمتتون اعلام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن