ترکی استانبولی

آموزش اصولی الفبا زبان ترکی استانبولی

اگر قصد آموزش زبان ترکی استانبولی را دارید، باید این نکته را مدنظر قرار بدهید که یادگیری الفبای ترکی استانبولی اولین قدمی است که باید بردارید. اما با یادگیری الفبا چه چیزی به دست می آورید؟ اول از همه، اگر در ابتدا حروف الفبای زبان ترکی استانبولی را خوب یاد بگیرید، می توانید صداها را در زبان ترکی استانبولی به راحتی تشخیص دهید، مخصوصاً صداهای متمایزی که در الفبای دیگر وجود ندارد.

در این مقاله شما با الفبا و نحوه تلفظ آنها و نمونه مثالهای متفاوت برای هر حرف آشنا میشوید و بعد از خواندن این مقاله میتوانید بصورت کامل هر متن ترکی را بخوانید و بنویسید چون زبان ترکی استانبولی واقعا الفبای ساده ای دارد و مثل زبان های دیگر حروف و صدا های ترکیبی که کار افراد را برای یادگیری سخت میکنند ندارد.

 

تاریخچه الفبای ترکی استانبولی

ترکها در طول تاریخ از خطوط مختلفی استفاده کرده اند. Göktürk (Orhun)، Uygur، Arabic و Kiril برخی از الفباهای قدیمی هستند که ترک ها از آن استفاده کرده اند. که البته در حال حاضر لاتین است!

در دوران عثمانی از خط عربی استفاده می شد که الفبایی غنی از صامت است. (زبان ترکی برعکس است و دارای ۸ مصوت است)

در سال ۱۹۲۸، اندکی پس از سقوط امپراتوری عثمانی، الفبای لاتین مورد استفاده قرار گرفت.

تا قبل از خط عربی، الفبای Göktürk (Orhun) تا قرن 11 توسط ترکها استفاده می شد. گفته می شود که این الفبای قدیمی برای صدا ها در زبان ترکی مناسب ترین است. (کلمات از راست به چپ مشابه خط عربی نوشته شده اند.)

به عنوان مثال، استل ها یا تخته سنگ های قدیمی ترکی (کتیبه های Orkhon) در حدود قرن 8 با الفبای Göktürk نوشته شده است. این ستون ها در واقع به وسعت امپراتوری ترکیه اشاره می کنند.

برچسب ها

Donya Rahimi

مدرس و مترجم زبان ترکی استانبولی آموزش خواندن ، نوشتن ، دستور زبان و مکالمه

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن