کره‌ای

مقدمه‌ای بر الفبای کره‌ای – هنگول

این درس مربوط به معرفی الفبای کره‌ای میشه که بهش هنگول یا هانگول میگن. در کره شمالی به آن چوسونگول می‌گویند. چوسونگول به معنی “نوشتار چوسون” است. (چوسون نام کره‌شمالی است)

هنگول در قرن 15 توسط پادشاه سجونگ ساخته شد. از نظر زبان‌شناسی هنگول یک سیستم نوشتاری نسبتاً جدید است، اما زبان گفتاری کره‌ای هزاران سال قبل از آن وجود داشته است. قبل از اختراع الفبای هنگول، کره‌ای‌ها از کاراکترهای چینی برای خوندن و نوشتن استفاده می‌کردن. اما کاراکترهای چینی برپایه معنی هستن و نه صدا. برای همین نیاز بود تا هزاران کاراکتر رو یاد بگیرن. در نتیجه تعداد افراد بیسواد زیاد بود. برای همین پادشاه سجونگ الفبای هنگول رو ساخت که برپایه صدا می‌باشند.

هنگول در روز 15 ژانویه 1444 ایجاد و به طور رسمی در روز 9 اکتبر سال 1446 به عموم معرفی شد.
9 اکتبر در کره جنوبی روز هنگول نام دارد و به همین مناسبت تعطیل رسمی است. در کره شمالی نیز 15 ژانویه را به این مناسبت گرامی میدارند.

نکته مهم درباره الفبای هنگول، ساده بودن آن است و مانند بسیاری از الفباهای دیگر (فارسی و انگلیسی) از حروف صدادار (مصوت) و بی‌صدا (صامت) تشکیل شده است. 19 حرف صامت و 21 حرف مصوت.

پس برای یادگرفتن هنگول باید با حروف صامت و مصوت آشنا شوید و یادبگیرید که چطور آنها را باهم ترکیب کنید.

توانایی خواندن یکی از مزیتهای یادگیری زبان جدید است. هنگامی که بتوانید بخوانید، با خواندن متون کره‌ای می‌توانید دایره لغات خود را سریع‌تر گسترش دهید.

ملینا قبادی

چهار سال فعالیت مستمر در زمینه زبان کره ای و کارکردن بر روی آهنگ های کره ای و تسلط تدریس کتاب سجونگ و دارای تجربه تدریس آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن