آیلتس
موضوعات داغ

آزمون ماک آیلتس | آزمون آزمایشی آیلتس IELTS Mock

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) چیست؟(IELTS Mock Test)

زبان آموزانی که خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌کنند، نیاز دارند که به صورت پیوسته و منسجم خود را محک بزنند تا بتوانند توانایی های خود را در آزمون بسنجند، از نقاط قوت و ضعف خود باخبر شوند و سیر پیشرفت دانش و عملکرد خود را ارزیابی کنند.

با توجه به هزینه آزمون ماک آیلتس بهترین راه برای سنجش عملکرد و آشنا شدن با قوانین و سبک برگزاری آزمون آیلتس، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس است که سوالات و شرایط آزمون را شبیه سازی کرده و با هزینه‌ای ناچیز دربرابر امتحان اصلی، این امکان را به داوطلب می‌دهند که تجربه‌ای مشابه تجربه شرکت در آزمون اصلی کسب کند.

در پاسخ به این سؤال که “آزمون ماک چیست” باید بگوییم که به اینگونه آزمون‌ها، آزمون ماک (Mock Test) گفته می شود و هم اکنون توسط موسسات و مراکز آزمون مختلف و در سطوح کیفی گوناگون برگزار می‌شوند.

انواع آزمون ماک آیلتس

مثل خود آزمون آیلتس، امتحان ماک هم دو نوع عمده دارد:

آزمون ماک آیلتس آکادمیک
آزمون ماک آیلتس جنرال

نتیجه بر حسب نیاز داوطلب به دو صورت ارسال می شود:

با کامنت و تشریحی
بدون کامنت و غیر تشریحی

آزمون ماک آیلتس با کامنت (تشریحی):

در این آزمون ریز نمرات هر مهارت، معدل و شرح اشکالات به داوطلب ارائه می‌شود. زمان اعلام نتایج برای آزمون هایی که در روزهای (پنج شنبه، جمعه و شنبه) برگزار می شوند، شنبه هفته بعد از آزمون کتبی است.
نمرات آزمون ماک کامپیوتری با کامنت بعد از ۷ روز کاری برای داوطلبان ارسال می‌شود.
برای دریافت نتایج آزمون میتوانید به صفحه نتایج آزمون ماک رفته و پس از وارد کردن ایمیل و شماره سفارش خود نتایج و کامنتهای اگزمینر را در غالب یک فایل PDF مشاهده و در صورت تمایل پرینت کنید.
آيلتس تهران، تنها مركزی است كه آزمون Listening و Reading هر داوطلب را به‌صورت جداگانه نيز ارزيابی كرده و به تشريح نقاط ضعف و قدرت داوطلب می‌پردازد.

آزمون ماک آیلتس بدون کامنت (غیر تشریحی):

در این آزمون صرفاً معدل آزمون به همراه نمره های هر مهارت روز سه شنبه بعد از امتحان کتبی برای داوطلب ایمیل و پیامک می‌شود.
نمرات آزمون ماک کامپیوتری بدون کامنت بعد از ۳ روز کاری برای داوطلبان ارسال می‌شود.
نتایج آزمون ماک آنلاین تا ۴ روز کاری پس از اتمام هر ۴ مهارت توسط داوطلب، ارسال می‌شود.

نکات مهم آزمون ماک:

بعد از اتمام ثبت نام شما ایمیلی حاوی تایید ثبت نام به همراه یک سری اطلاعات برای داوطلب ارسال می شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه برگزاری آزمون ماک توجه به نکات زیر لازم است:

  • سؤالات کاملاً استاندارد هستند، در هیچ منبعی وجود ندارند و تابحال دیده نشده اند.
  • شرکت کننده می بایست نوع آزمون را انتخاب کند. آزمون آیلتس دارای دو نوع آکادمیک و جنرال است که یکی از آنها باید انتخاب شود.
  • به فاصله 9 روز قبل از آزمون، شرکت کننده ایمیلی مبنی بر انتخاب زمان مصاحبه دریافت میکند.
  • آزمون مصاحبه می تواند به فاصله یکهفته قبل تا دو روز بعد از امتحان كتبی برگزار شود. لطفاً در نظر داشته باشید که این بازه ی زمانی بستگی به برنامه ممتحن دارد.
  • دقت داشته باشید، درصورتی که شما بعد از بازه زمانی یاد شده ثبت نام کنید، ایمیل تعیین تاریخ مصاحبه برای شما ارسال نخواهد شد, ضمنا امکان لغو و یا جابجایی آزمون وجود ندارد. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم جهت تعیین تاریخ مصاحبه توسط خودتان، زودتر اقدام به ثبت نام بفرمایید.
  • ساعت آزمون ۹ صبح یا ۱۴ می باشد و درهای محل آزمون، ۱۵ دقیقه قبل از شروع آزمون بسته میشود.
  • در امتحان آزمایشی نیز از همان هدفون های حرفه ای روز آزمون اصلی آیلتس استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن