آموزش

وبینار چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

وبینار چیست؟

شاید در زمان جستجو برای یک دوره آموزشی با کلمه وبینار برخورد کرده‌ باشید. اما مفهوم وبینار تنها به جلسه آموزشی آنلاین خلاصه نمی‌شود. همان‌طور که از کلمه وبینار برمی‌آید، معنی وبینار سمیناری است که تحت وب برگزار شود. در واقع سمینار مبتنی بر وب (وبینار) کنفرانسی است که از طریق اینترنت میزبانی می‌شود. اما قابلیت‌های فضای مجازی، کاربردهای گسترده‌ای را برای وبینار فعال کرده است. به کمک فناوری‌های تحت وب می‌توان جلسات گروهی متعددی را با اهداف متفاوت در فضای مجازی برگزار کرد. به این ترتیب معنی وبینار به هر رویداد آنلاین گسترش پیدا کرده است. در ادامه شما را با کاربردهای انواع سمینار آشنا خواهیم کرد.

شما میتوانید ارزش زیادی بدست آورید.

این یکی از دلایل اصلی است که در وهله اول کسب و کارها شروع به وبینار می کنند. وبینارها واقعاً شبیه هیچ چیز دیگری نیستند. اگر درست انجام شود ، می توانید مخاطبان خود را ساعت ها مشغول نگه دارید و این همان چیزی است که ویدیوها به راحتی بیان می کنند ، برای انجام آن تلاش می کنند. نه تنها این ، بلکه مخاطبان شما همچنین می توانند سؤال کنند و در مورد آموزش در زمان واقعی بازخورد بگیرند.

شما می توانید با صدها نفر از هرجای دنیا ارتباط برقرار کنید

این از بهترین مزیت وبینارها است که شما میتوانید با افراد زیادی در هرجای دنیا از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنید.درست است که ارتباط یک به یک و چشم در چشم بهترین نوع ارتباط با افراد است ولی آیا شما میتوانید مدام سفر کرده و افراد را ملاقات کنید؟

وبینارها شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار می دهند

برای شرکت در یک وبینار ، مشتری شما باید ثبت نام کند ، تاریخ را در تقویم خود قرار دهد ، زمانی را برای این رویداد اختصاص دهد ، در زمان مناسب ظاهر شود و سپس 1 تا 3 ساعت از وقت خود را به شما بدهد. او همه این کارها را فقط برای گوش دادن به صحبت شما در مورد یک موضوع خاص انجام می دهد. این شما را به عنوان یک متخصص قبل از شروع آموزش محتوا قرار می دهد.

وبینارها مخاطبان شما را درگیر می کنند

وبینارها به دو دلیل خاص ویژه هستند. اول از همه ، آنها یک بار که به صورت زنده است اتفاق می افتند. اگر مخاطب شما دیر ظاهر شود ، بخشی از آن را از دست می دهد. اگر آنها اصلاً ظاهر نشوند ، همه آن را از دست می دهند. این کمبود است و پایه و اساس هر کمپین وبینار است. با یک ویدئو ، بیننده می‌داند که می تواند آن را مکث کند و هر وقت خواست برگردد. این در مورد وبینارها صدق نمی کند.

دلیل دوم تعامل مکالمه است. با وبینارها ، مخاطبان شما صدا پیدا می کنند. آنها می توانند گپ بزنند ، نظرات خود را بیان کنند ، سؤال بپرسند ، به سوالات پاسخ دهند و موارد دیگر. وقتی کسی درمورد آنچه به او آموزش داده می شود سؤال می کند و گپ می زند ، به طور پیش فرض تمرکز و اشتیاق بیشتری دارد.

شما میتوانید به راحتی فروش کنید

با داشتن محتوای مناسب و جذاب میتوانید به چشم انداز های خود در فروش به آسانی برسید.بهترین وبینار ها همزمان آموزش میدهند و میفروشند پس گنجاندن محتوای آموزشی در وبینار بسیار به شما کمک میکند.
محتوای مؤثر وبینار باید مشکلات را به نمایش بگذارد ، مخالفت ها را از بین ببرد. این محتوا باید به مخاطب شما بیاموزد که چه می خواهد. محصول شما چیست و تا زمانی که پیشنهاد خود را ارائه می دهید ، تمام مخاطبان از قبل آن را می خواهند. این امر فروش را بسیار طبیعی تر می کند و نیازی به فروش سخت نیست.

شما می‌توانید مشتریان جدید و Lead بیشتری بدست آورید

تقریبا هر شغلی با مشتریان بالقوه و Leadهای خود پیشرفت می‌کند. متأسفانه اکثر مشاغل فاقد Lead باکیفیت هستند و وبینارها یک راه عالی برای این موضوع و در نهایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان جدید می‌باشند. در هنگام برگزاری وبینار نوعی ثبت‌نام پیش‌بینی می‌شود. افراد با ثبت‌نام و ارسال نام، ایمیل و برخی اطلاعات دیگر برای ورد به یک وبینار آشنا هستند. آن‌ها درواقع خود را به عنوان یک lead کاندید کرده‌اند و به آنچه شما می‌آموزید علاقمند هستند و تصمیم گرفته‌اند اطلاعات بیشتری درمورد آن بیاموزند.روش‌های زیادی برای ارتقا ثبت‌نام در یک وبینار وجود دارد اما ما در این مقاله تنها به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. شما می‌توانید از طریق تبلیغات پولی اقدام کنید، وبینار را در صفحه اصلی خود نمایش دهید، می‌توانید از مخاطبین مهمان استفاده کنید و غیره.

شما می‌توانید با استفاده از وبینار شرکت‌های وابسته را جذب کنید

شرکت‌های وابسته می‌خواهند چیز باارزشی را به مشتریان خود تحویل دهند. این شرکت‌ها اگر نخواهند از ارسال ترافیک درآمد کسب کنند نمی‌توانند تبلیغ کنند. بنابراین اگر شرکت‌های وابسته ترافیک را مستقیما به صفحه اصلی شما ارسال کنند، تبدیل‌ها بسیار عالی خواهد بود. اگر این شرکت‌های وابسته ترافیک را به یک کمپین وبینار ارسال کنند که ارزش زیادی نیز به همراه دارد در نتیجه کمیسیون‌های بیشتری دریافت خواهند کرد.این کار به شما کمک می‌کند شرکای صنعت را برای ارتقا وبینار خود جذب کنید.

مهم‌ترین معایب وبینار

اگرچه تعداد برگزاری وبینارها بیشتر شده و در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند؛ اما این شیوه از برگزاری رویدادها دارای معایبی است که در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مشکلات فنی
  • کاهش سطح تعامل و ارتباط‌گیری افراد با یکدیگر
  • کاهش تمرکز

آشنایی با انواع وبینار

تک سخنران

این نوع فرمت رایج‌ترین فرمت وبینار است. وبینار تک سخنران تنها شامل یک مجری می‌شود که اطلاعات را از طریق ارائه زنده به شرکت‌کنندگان منتقل می‌کند.

تعاملی

یک وبینار تعاملی به مخاطب اجازه پرسش و پاسخ را می‌دهد. این قالب معمولاً زنده است، اگرچه می‌توان آن را برای درخواست‌های سفارشی ضبط و پخش کرد.

پنل بحث

این فرمت به پنل میزگردی نیز معروف است، چرا که در آن چندین سخنران درباره یک موضوع بحث کرده و به سؤالات مخاطبان پاسخ می‌دهند. با اینکه پنل‌های بحث برای مخاطبان بسیار جذاب‌ است، اما سازماندهی و مدیریت آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

مصاحبه

در وبینار مصاحبه، یک شخص با یک یا چند نفر دیگر در مورد یک موضوع خاص مصاحبه می‌کند. فرمت‌های مصاحبه خصوصاً با اینفلوئنسرهای محبوب راهی عالی برای تاثیرگذاری بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن