فناوری

نقش تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی

تکنولوژی و نقش آن در زبان انگلیسی

اهميت يادگيري و آموزش زبان انگليسي چيست؟ چگونه مي‌توان سريع‌تر و بهتر زبان انگليسي را يادگرفت؟ تاثير تكنولوژی بر روند یادگیری انگلیسی چه بوده است؟ با پیشرفت تکنولوژی به بسیاری از نیازهای زبان آموزان پاسخ داده شده است. اگر زمان و هزینه‌ کافی برای شرکت در کلاس‌هاي آموزشی را ندارید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. تنها کافیست با استفاده مناسب از ابزارهای کاربردی که تکنولوژی و اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد،‌ مهارت‌هاي خود را در زبان انگليسي تقويت كنيد. یکی از روش های پیشنهادی دایری لن آموزش تحت وب است. یکی از مزایای آموزش آنلاین زبان داشتن دسترسی به آنها در هر مکانی است. براي كسب اطلاعات بيش‌تر درباره ابزارهاي يادگيري زبان و تاثير تكنولوژی بر آن‌ها، با دایری لن همراه شوید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

بهتر است پیش از هر چیز بدانیم که چرا یادگیری انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از والدین در سنین پایین به کودکان خود زبان انگلیسی آموزش می‌دهند. بسیاری از جوانان و بزرگسالان نیز میزان قابل توجهی از زمان خود را صرف رفتن به کلاس‌های آموزشی و یادگیری این زبان می‌کنند. زبان انگلیسی اولین زبانی است که هر شخصی اقدام به یادگیری آن می‌کند. گرچه یک سری افراد هم هستند به سمت آموزش این زبان رفته اند ولی موفق نبوده اند با مدام از خود می‌پرسند چرا در یادگیری زبان موفق نیستیم؟ برخی از دلایلی که موجب اهمیت بالای این زبان شده‌اند عبارت‌اند از:

زبان انگلیسی یک زبان جهانی است

اولین دلیل رواج و استفاده تعداد کثیری از مردم جهان از زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی دومین زبان در جهان است. تقریبا از هر ۵ نفر، ۱ نفر می‌تواند به انگلیسی صحبت کند، و یا حداقل آن‌ را متوجه شود.

تسلط به زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بسیاری را فراهم خواهد کرد

انگلیسی زبان علم، کامپیوتر، و گردشگری و توریسم است. یادگیری زبان انگلیسی شانس شما را برای گرفتن یک شغل بهتر در شرکت‌ها و سازمان‌ بین‌المللی افزایش خواهد داد. همچنین، همانطور که مي‌دانيد تسلط نسبي بر اين زبان براي استخدام در بسياري از شركت‌ها امتيازي مثبت است.

با زبان انگليسي ديگر نيازي به ترجمه نخواهيد داشت

به دليل برتري و برجستگي هاليوود در سرتاسر جهان،‌ شمار بسياري از فيلم‌ها،‌ برنامه‌هاي تلويزيوني و موسيقي‌هاي محبوب به زبان انگليسي نوشته و ساخته مي‌شوند. داشتن تسلط نسبي بر اين زبان مي‌تواند شما را نسبت به ترجمه و زیرنویس بی‌نیاز کند و می‌توانید به راحتی از فیلم یا موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

زبان انگلیسی، زبان غالب بر اینترنت است

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین زبان‌های تشکیل دهنده مطالب اینترنتی است. جالب است بدانید که بیش از نیمی از محتوای اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده است.

زبان انگلیسی سفر را برای شما راحت‌تر می‌كند

با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان سراسری و جهانی است، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف به طور نسبی به این زبان مسلط هستند. زمانی که به کشوری خارجی سفر می‌کنید، برقراری ارتباط با افراد می‌تواند به مشکل بزرگی تبدیل شود. اما با یادگیری نکات طلایی در خصوص یادگیری گرامر مي‌توانيد تا حدودي مشكلات خود را در كشور مقصد رفع كنيد.

با زبان انگليسي مي‌توانيد با فرهنگ ديگر كشورها آشنا شويد

تسلطي نسبي به زبان انگليسي مي‌تواند به شما امكان دسترسي به هزاران عدد از فيلم‌ها،‌ موسيقي‌ها‌ و ادبيات ديگر كشورها در سرتاسر كره زمين را بدهد. به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه بسياري از كتاب‌ها در سرتاسر جهان به انگليسي ترجمه شده‌اند. به همين دليل با يادگيري اين زبان مي‌توانيد اطلاعات جديدي را درباره فرهنگ و آداب و رسوم تمام كشورها در سرتاسر جهان بياموزيد.

نقش تکنولوژی در آموزش زبان

امروزه از نرم افزارها گرفته تا هوش مصنوعی، سخت افزارهای جدید و گجت های متنوع به افراد کمک می کنند تا بتوانند زبان انگلیسی را بهتر بیاموزند.

یادگیری به واسطه تکنولوژی مزایا و فواید بسیاری را به همراه آورده تا حدی که برخی به جای کلاس های حضوری، آموزش زبان به شکل آنلاین را انتخاب می کنند.

اکنون این سؤال پیش می آید که آیا با وجود رشد چشمگیر تکنولوژی در آموزش زبان می توان انتظار داشت که کم کم به طور کامل جای کلاس های حضوری را بگیرد؟ یا بهتر است سؤال را اینگونه مطرح کنیم که آیا کلاس آنلاین می تواند مثل یک کلاس حضوری مؤثر و حتی بهتر باشد؟

پلتفرم آموزشی قدرتمند استفاده از کلاسهای آنلاین

موسسه زبان های خارجه دایری لن به عنوان قطب آموزش آنلاین زبان انگلیسی در کشور یک پلتفرم اختصاصی آموزشی را طراحی کرده که ابزار و امکاناتی را جهت یادگیری زبان انگلیسی در اختیار اساتید و زبان آموزان قرار داده است تا شرایط درست مانند یک کلاس حضوری و کارآمد شبیه سازی شود.

این پلتفرم اختصاصی دارای ویژگی هایی مانند:

یک وایت برد با امکانات متنوع
این امکان وجود دارد کا فایل های صوتی و تصویری در سایت بارگذاری شوند.
امکان ایجاد Room های مجازی در کلاس های برای بحث و گفتگو
امکان برقراری ارتباط تصویری بین استاد و زبان آموزان به صورت گروهی و دو نفره
و غیره

ویدیوهای ضبط شده کلاسها

در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ایران اروپا محتوای هر جلسه ضبط می شود و زبان آموزان می توانند کلاس ها را بارها مشاهده نمایند. کلاس های اصلی آنلاین تا 72 ساعت و کلاس های جانبی آنلاین به مدت 2 هفته در سایت قرا می گیرند تا زبان آموزان بتوانند از آنها استفاده نمایند. این ویژگی ضبط کلاس ها باعث می شود که مطالب هر جلسه توسط زبان آموز مرور شود.

کلاسهای جانبی آنلاین با اساتید بین المللی آیلتس

موسسه زبان های خارجه دایری لن با استفاده از پلتفرم اختصاصی خود این فرصت را برای زبان آموزان فراهم آورده که بتوانند در کنار کلاس های اصلی خود از کلاس های جانبی رایگان که به‌صورت آنلاین برگزار می گردند بهره‌مند شوند. استفاده از این کلاس ها باعث ارتقا سطح علمی زبان آموزان می شود. هر زبان آموز در هر ترم می تواند از 30 جلسه کلاس جانبی استفاده نماید. این کلاسهای جانبی شامل News, Movie, Vocabulary, Real English, Grammar, Free Discussion و غیره می باشد.

گروههای مجازی آموزشی

تکنولوژی در آموزش زبان به نحوی عمل کرده که امروزه حتی می توان به صورت مجازی دورهمی و گردهمایی هایی تشکیل داد و در آنجا در مورد مباحث آموزشی به بحث پرداخت. افراد می توانند با شرکت در گروه های مجازی علم خود را با هم به اشتراک گذاشته و به این شیوه در یادگیری زبان قدرتمندتر عمل کنند.

آموزشگاه زبان های خارجه دایری لن در پلتفرم اختصاصی خود امکان تشکیل گروه هایی به مانند breakout room را تشکیل داده است. دانشجویان و اساتید می توانند در این گروه ها نکات درسی مطرح شده را با هم به اشتراک بگذارند و یا به بحث در مورد نکات آموزشی مختلف بپردازند. این گروه های مجازی کمک شایانی به دانشجویان و زبان آموزان می کنند تا بتوانند بار علمی خود را بیشتر کرده و در مورد مفاهیم درسی نکات بیشتری را یاد بگیرند.

ارسال آنلاین تکالیف و دریافت آنلاین feedback

تکنولوژی در آموزش زبان این امکان را به وجود آورده تا زبان آموزان بتوانند در قالب پلتفرم های اختصاصی مانند پلتفرم آموزشی ایران اروپا اقدام به ارسال تکالیف شان برای استاد نمایند و استاد همان لحظه فیدبک یا بازخورد خود را در مورد تکالیف مطرح کند.

یکی دیگر از بخش های این پلتفرم اختصاصی که در اختیار زبان آموزان قرار دارد بخش FileBox می باشد. این بخش این امکان را به استاد می دهد تا تکالیف مورد نظر خود را برای زبان آموزان قرار دهد و یا منابع متعددی را در اختیار زبان آموزان قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن