آیلتس

جایگزین های آزمون آیلتس برای مهاجرت – مرکز آیلتس

راهکارهای جایگزین برای آزمون آیلتس

در جهت رفع این مشکل راهکارهایی پیش‌روی افرادی که قصد مهاجرت دارند، وجود دارد. آزمون آیلتس به دو شکل آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می‌گردد.
کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس از نوع جنرال را دارند، می‌توانند با مراجعه به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و ارمنستان و … در آزمون شرکت کرده و مدرک آیلتس را کسب کند.
اما افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس از نوع آکادمیک را دارند، می‌توانند از روش‌های جایگزین استفاده نمایند.

تافل جایگزین آیلتس

بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر دنیا مدرک تافل را معتبر و مؤثر می‌دانند و در این خصوص متقاضیان می‌توانند از آزمون تافل به جای آیلتس استفاده نمایند.
آزمون تافل به نوعی رقیب آزمون آیلتس می‌باشد. دانشجویان زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور از آزمون تافل استفاده می‌کنند.
آزمون تافل به شکل کاغذی، مبتنی بر کامپیوتر و آنلاین برگزار می‌شود. البته این راهکار و استفاده از آزمون تافل فقط برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند اما برای کسانی که قصد دریافت ویزای کار یا مهاجرت در زمینه کاری دارند و می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند، لازم است حتما در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنند.

آزمون دولینگو جایگزین آیلتس

آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET) آزمونی مبتنی بر کامپیوتر بوده این آزمون نیز به عنوان جایگزینی برای آزمون آیلتس مطرح است. در دو سال گذشته بیش از 500 دانشگاه و کالج در سراسر جهان مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش داوطلبان در نظر گرفته‌اند.

آزمون PTE (pearson Test of English) جایگزین آیلتس

آزمون pte یک آزمون بین المللی مانند آزمون‌های تافل و آیلتس است. این آزمون اعتبار بالایی داشته و در کشورهای استرالیا و نیوزلند مورد قبول می‌باشد. این آزمون کاملاً به صورت کامپیوتری بوده و در مراکز رسمی آن برگزار می‌گردد.

آزمون Oet جایگزین آیلتس

آزمون oet آزمون او ای تی مخفف (The Occupational English Test) آزمونیست مختص به افراد محصل در حوزه سلامت. افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های سلامت در کشورهای انگلیسی زبان هستند باید این آزمون را پشت سر بگذارند.

معرفی منابع آزمون آیلتس و روش های آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

بدون شک برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب امتیاز مورد نظرتان، نیاز به کسب آمادگی دارید. آمادگی برای آیلتس بدون کلاس، یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است به هر دلیلی از جمله بالا بودن هزینه‌های کلاس های آیلتس، نداشتن وقت برای شرکت در کلاس ها و … انتخاب نمایید. اصلی‌ترین سوال این است که آیا می‌توان بدون کلاس، سطح زبان خود را ارتقا دهیم و بتوانیم در آزمون آیلتس موفق شویم؟ بله تردید نکنید. شما می توانید آمادگی برای آیلتس را بدون شرکت در کلاس ها کسب نمایید اما لازم است که به چند نکته توجه کنید. در این مطلبی که مجموعه دایری لن آماده کرده به بررسی نکات و معرفی منابع آیلتس می‌پردازیم.

بدون شرکت در کلاس آیلتس اما با برنامه ریزی

برای کسب آمادگی برای آیلتس بدون کلاس، برنامه ریزی برای آیلتس اهمیت بسیار زیادی دارد و برای آموزش و ارتقاء سطح زبان خود به صورت مستمر زمان صرف کنید. مطالعه بدون نظم و غیر مستمر شما را به نتیجه مطلوب برای آیلتس نخواهد رساند. حتی اگر بهترین منابع را در اختیار داشته باشید و سطح زبانتان خوب باشد، باید برنامه ریزی منظم و مستمری برای آموزش داشته باشید. مقدار زمان لازم و کافی به سطح زبان شما دارد و البته مهم است که چقدر زمان تا شرکت در آزمون آیلتس دارید و چه امتیازی را هدف گرفته اید. اگر هدف شما کسب امتیاز 7 در مدت زمان 9 ماه تا یک سال است و سطح زبان شما خوب تا متوسط است، ممکن است لازم باشد روزانه 5 تا 6 ساعت برای آموزش و تمرین زمان صرف کنید.

تعیین سطح گامی مهم در کسب آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

اگر در حال برنامه ریزی برای کسب آمادگی برای آیلتس بدون کلاس هستید، اهمیت زیادی دارد که قبل از هر اقدامی سطح زبان خود را بدانید. سطح زبان شما تعیین می­‌کند چقدر زمان برای مطالعه لازم دارید و چگونه باید برنامه ریزی کنید. سطح زبان می تواند در انتخاب منابع مناسب مطالعه نیز اهمیت زیادی داشته باشد. تمامی منابع حرفه‌ای دارای سطح بندی هستند و در صورتی که شما سطح زبان خود را ندانید در انتخاب منبع سردرگم می شوید و زمان زیادی را تا یافتن منبع متناسب با خودتان تلف می­‌کنید. با تعیین سطح می‌توانید در مطالعه و برنامه ریزی اولویت‌بندی داشته باشید و برای مهارت هایی که ضعیف‌تر هستید، وقت و انرژی بیشتری در نظر بگیرید. شما می‌توانید از طریق آزمون‌ تعیین سطح زبان انگلیسی دایری لن برای تعیین سطح اقدام کنید.

منابع آیلتس مهارت‌محور و جامع

منابع آزمون آیلتس به دو گروه جامع و اختصاصی تقسیم می‌شوند.

منابع آیلتس جامع

منابع نوع جامع، مانند آزمون آیلتس از ۴ بخش تشکیل می‌شوند.

بخش مهارت‌های خواندن و درک مطلب، مهارت‌های رایتینگ ، مهارت‌های اسپیکینگ و مکالمه (که معمولا در این بخش‌ دایره لغات و گرامر شما تقویت می‌شود.) و مهارت لیسنینگ

هر منبع سبک مشخص خود را برای تمرین دارد. معمولا در انتهای هر بخش نمونه سوالات مشابه آزمون آیلتس نیز در منابع مختلف طرح می‌شود. نمونه ای از کتاب‌هایی که می توانید از آن ها به عنوان منابع خودخوان استفاده نمایید عبارتند از:

  1. The Official Cambridge Guide to IELTS
  2. Complete IELTS
  3. Simone Braverman’s Target Band 7
  4. – Ace the IELTS: IELTS General- How to Maximize Your Score
  5. Improve your IELTS Skills Series

منابع آیلتس مهارت محور

گروه دیگر از منابع آزمون آیلتس، منابع اختصاصی برای مهارت مشخصی هستند. در صورتی که قصد دارید مهارت زبان مشخصی را تقویت کنید تا امتیاز بالاتری را در آزمون آیلتس در این بخش کسب نمایید، ساختار منبع آموزشی متفاوت خواهد بود.

برخی منابع به صورت اختصاصی برای تقویت دایره لغات، گرامر و دستور زبان یا اصطلاحات تدوین شده است. معمولا این کتاب‌ها به صورت سری عرضه می‌شوند و در صورتی که همه سری‌ها را مطالعه کنید، تمامی مهارت‌ها را کسب خواهید نمود. در این زمینه می‌توانید از سری کتاب‌های IELTS Advantage Series استفاده کنید. برای تقویت مهارت خواندن سری Reading SKILLS، برای تقویت مهارت مکالمه و شنیداری سری Speaking and listening و برای تقویت مهارت‌های نوشتاری Writing SKILLS کتاب‌های بسیار مناسبی هستند.

کلاس خصوصی آیلتس

راهکارهای مختلفی برای آمادگی در آزمون‌های زبان وجود دارد. شما می‌توانید به صورت خودخوان و با مطالعه گسترده سطح زبان خود را ارتقا دهید. همچنین بسیاری از افراد کلاس‌های گروهی را برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند اما برای آمادگی در آزمون آیلتس لازم است تا زبان آموز با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف آشنا شده تا بتواند در آزمون نتیجه مناسب و قابل قبولی کسب کند.
اغلب افراد متقاضی آزمون آیلتس، برای کسب نمره مناسب معلم خصوصی آیلتس را انتخاب می‌کنند. با کلاس خصوصی آیلتس شما در هر سطحی که باشید، می‌توانید برای آزمون آماده شوید.با همراه داشتن معلم خصوصی آیلتس در کنار خود می‌توانید در هر سطحی که هستید، شروع به مطالعه کرده و معلومات خود را افزایش دهید و به نمره مورد نظر خود برسید.
شما می‌توانید کلاس خود را در هرزمان و هرمکانی که دوست دارید برگزار کنید. کلاس‌های خصوصی آیلتس دایری لن انعطاف زیادی دارد. این یکی از مزیت‌های مهم کلاس خصوصی آیلتس می‌باشد و همچنین شما می‌توانید بر روی نقاط ضعف خود متمرکز شوید.

دایری لن همراه همیشگی شما تا آزمون آیلتس 02126211636

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن